This page is hosted for free by zzz.com.ua, if you are owner of this page, you can remove this message and gain access to many additional features by upgrading your hosting to PRO or VIP for just 32.50 UAH.
Do you want to support owner of this site? Click here and donate to his account some amount, he will be able to use it to pay for any of our services, including removing this ad.

Шелкова Ніна Володимирівна

Учитель російської мови та зарубіжної літератури

Найважливіше у педагогічній діяльності – це гармонія у стосунках з учнями, їх батьками та колегами, постійний творчий пошук і самовдосконалення.

Позакласна робота: театральний гурток "Мельпомена"

Засідання драматичного гуртка «Мельпомена»

Тема: Опанування, азів акторської майстерності. Ази пластичної культури.

Мета: Виховання естетично розвиненої особистості, розвиток акторських здібностей, сценічної культури мовлення, розвивати комплекс особистісних якостей кожного члена драмгуртка.

Хід роботи

Частина І

1. Назва клубу - «Мельпомена».

Спробувати пояснити назву пов'язати з міфом про богиню Мельпомену - покровительку мистецтва.

Прочитати вірш «Мельпомена» (додається)

2 . Разом з членами клубу скласти девіз-клятву.

- Клятва розкриває мету клубу, характер, напрямок роботи клубу.

3. Бесіда щодо емблеми клубу (драмгуртка).

Вся жизнь – театр,
И люди в нём актёры
В.Шекспир

Члени гуртка підготували свої ескізи емблем.

Пояснюють свій вибір.

Сміх і сльози
Музика, краса

Сила театру - у педагогічному національному потенціалі. Треба підкреслити силу впливу на духовний світ особистості.

Театр - найбільш «достовірний» серед усіх мистецтв, найбільш наближений до реального життя. Глядач не усвідомлюючи ідентифікує себе з героями сценічних подій, емоційно «зливається» з їхніми почуттями, думками, вчинками.

Ставлення до вистави — естетично цілісне.

4. Уява і фантазія, розвиток музично вокальних здібностей. Вправа - порівняння.

А). Завдання першого рівня складності.

Учитель пояснює, що музика, колір можуть виражати почуття. Роздає дітям квадратики кольорового паперу.

Завдання.

«Просигналізувати» свій настрій (на фоні музики)(веселий, сумний, похмурий тощо) кольоровими квадратиками.

Б). Завдання третього рівня (ускладнене)

Придумати, які казкові герої могли б затанцювати або заспівати під ці музичні твори (Червона шапочка, Снігова королева, Попелюшка, Баба Яга...)

В). Розвиток акторської уваги «Будь уважний!»

Мета. Стимулювати увагу навчити швидко й точно реагувати на звукові сигнали.

- Діти крокують під мелодію маршу. На слово «зайчики», вимовлене ведучім, діти повинні почати стрибати, на слово «коники» - бити «копитами» об підлогу, а «раки» - задкувати, «пташки» бігати розкинувши руки, «лелека» стояти на одній нозі.

Г). Вправи на розвиток уяви.

Мета. Тренування дивергентної уяви.

Ведучій прикріпляє до класної дошки плакат із великою чорнильною плямою. Учні протягом 1-2 хвилин відмічають у себе в зошитах ті предмети, явища, сцени які їм нагадує чорнильна пляма, або окремі її частини. Потім відбувається обговорення.

Д). Образно-асоціативна тренінгова вправа. Вправа акторської майстерності.

Відтворити характер предмету, (наприклад «чайник», або «лампочка»)

Частина ІІ

Робота над опануванням акторської майстерності.

Вихованці в процесі підготовки вистави осягають ази художнього мовлення, пластичної культури, сценічного руху, здобувають навики гримування, беруть участь у створенні костюмів, та декорацій.

І. Робота над виразністю пластики.

- Через практичну творчість школярі мають дійти висновку.

Вміння виражати зміст тексту й підтексту водночас мовним інтонуванням та пластикою розвиває здатність глибше «бачити» внутрішнє «я» іншої людини. Від правильності користування пластикою також залежить сила впливу сказаного на співрозмовника.

Оволодіння виразними можливостями свого тіла допоможе пластична культура - правильна постава, красиві економічні рухи, мімічні вираження емоцій...

Формування пластичної культури - це один з аспектів формування в школярів уявлень про прекрасне в людині.

Для створення ролі у процесі підготовки вистави юному артисту важливо вміти «побачити» ці особливості — у своєму оточенні, під час перегляду кінофільмів, читання художньої літератури, споглядання - «оживлення» уявою творів .живопису, скульптури.

Саме тому оволодіння сценічним рухом тренує увагу, пам'ять, формує здатність «включитися» в конкретні обставини, вміння оцінювати себе «ззовні», готовність до дії.

ПРАКТИКА

Робота над пантомімою «Народження Перліпат» за повістю – казкою в Т.А.Гофмана «Лускунчик і Мишачий король».

Учні знають свою роль. Повинні зіграти сцену без слів, тільки на рухах і емоціях (краще у супроводі музики).

Частина ІІІ

Інсценування однієї картини дії вистави за казкою Т.А.Гофмана «Лускунчик і «Мишачий король» (додається).

Після виступу члени гуртка оцінюють свою роботу. Знаходять недоліки та шляхи їх усунення.

Частина IV

Староста гуртка («директор театру»), який володіє інформацією про роботу, отримує план домашньої роботи для членів гуртка: підготувати малюнки з деталями костюмів героїв вистави або повністю малюнок костюму.

Також декорації (можна замінити описом), музичного оформлення, освітлення; художні оформлення вистави (оформити афішу та запрошення на виставу).

Визначаються строки проведення зустріч з глядачами початкових класів (1-3).